Monday, December 07, 2009 mis-capitalisatioN

Telegraph headline - incorrect capitalisation in Prince WIlliam headline

A different Telegraph blooper this week. Not quite so awful as last week's discovery of Bayroot in the Belfast Telegraph. This time it's The Daily Telegraph, who in their royal-watching excitement must have forgotten to check the capitalisation of the headline in an article predicting a Christmas engagement for Prince William and Kate Middleton.

My guess is that this kind of simple mistake would not have made it into the Telegraph's print edition. So how come reduced standards apply to their web offering which may well be read by more people than the dead tree version?

(Obviously, the Microsoft red wiggly misspelling underline was added to screen shot above!)

No comments: